NO IT'S A SEMLA..

Jahapp, ännu en helg avklarad :)
I fredags blev det starbucks och bio med Josse. Det blev filmen He's just not that into you och jääklar vad bra den var :D Tjejfilmen nummer 1 kanske, men sjukt bra var den vilket som.



På lördagen, alla hjärtans dag, sov vi båda ut. Vi tyckte att vi förtjänade en bättre sömn efter den hemskt långa vecka som nu låg bakom oss. Hemma hos mig var det fullt hus med kusiner, uncles och aunts så jag vaknade ändå ganska tidigt av allt skrik och skratt. Vid 11:30-tiden ringde det på dörren och jag som för tillfället gick förbi öppnade den. Där stog en man med en stoor bukett blommor och log.
-This is for Eleonora.
-What do you mean? Is that for me?
-If you are Eleonora, you are the lucky girl.
-Oh my good..
Släkten samlades runt dörren och woohoooade. Who is it from Ell? ropade mamman. Jag läste kortet och vart kom den ifrån om inte min käraste familj i Sverige.

'Kärlek från Mamma, Pappa, Nathalie och Amanda. Vi väntar på dig'





Så fina. Blev helt tårögd när jag läste kortet. Bara 45 dagar kvar nu.

På söndagen åkte vi in till manhattan och började med lite shopping på H&M (oväntat?) för att sedan möta upp Sanna. Det blev MoMA - Museum of Modern Art en sväng och sedan vidare till Marc Jacobs och sedan långt senare på dagen SoHo.





Vi gick förbi FIKA uppe på 58 gatan och köpte oss varsin Semla. Verkligen en av de bättre stunder i mitt liv :D





Inte lika goda som pappas kanske, men goda var dem :)

Idag är det presidentsday så alla är lediga från jobbet idag (inklusive mig denna gång). New Jersey bjuder också på ännu en strålande sol så det blir till att ta en runda i friska luften.


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Hihihi :D vi älskar ju dig sötnos :D

Hoppas du har det bäääst

2009-02-17 @ 18:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0