WEDDING

Har då i uppgift tills nästa designlektion att sätta ihop ett plakat med conceptual images (conceptual=begreppsmässig..).

Ingen får veta vad ordet är, bara du själv, och nästa lektion ska alla gissa vad det är för ord man har tagit.
Exempel på begreppmässigt ord, HÖST. Du ska då tänka på allt som accosierar till hösten, typ färger, lövformer, hur löver ramlar ner från trädet mm. Det är viktigt att ha en variation av matrial och att använda sig av elementen och de grundläggande principerna inom design.

Såhär stog det:
"Using Conceptual Images (not literal images) and a variety of materials and finishes selections (remember to use elements and principles of design in your selection process) to visually convey the word selected."

Låter sjukt kul men läge att sätta igång! Har funderat hela helgen lång över vad jag ska ha för ord. Tänkte först någon årstid men sen kom jag på att det kan bli trist och för självklart, sen tänkte jag på kärlek men det blir ju bara rött och hjärtan, sen tänkte Tina på Sverige. Det vore ju kul, men det var ju Tinas ord, tänk om hon ska ta det :)
Sen tänkte jag, bröllop? Det vore ju ett bra ord. Då kan man använda massa olika tyger, ljusa färger men ändå rött och rosa, och sen lite glas som står för ringen. Hela tiden tänkte jag ha två av samma matrial,  vilket såklart visar på att två ska bli en :)
Man kunde antingen välja vit eller svart board, men det blir nog snyggast med svart board eftersom att jag kommer använda mig så mycket av vita och ljusa detaljer.
Vad säger ni? Låter detta vettigt?

Ska åka iväg till affären där jag och Tina nu blivit stammisar och köpa min svarta board. Den skulle tydligen vara i skumgummi eller vad det var, foamcore.. Hehe man är rätt lost här ibland :)

 

Coldplay - Lost

Men det behövde jag väl knappt skriva :)

Hoppas att konserten var grym!


Kommentarer
Postat av: Henrik

Wedding låter ju fantastiskt bra. Trevlig tolkning också! Och ja, konserten var storslagen. Du behöver inte vara orolig, de körde alla låtar från Viva la Vida (undantaget första hälften av Yes). Allsången på Fix You får det att krypa längs nacken så fort jag tänker på det... Ha en fin fortsättning på veckan och fortsätt att skriva! :)

2008-09-24 @ 00:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0