SÖNDAG

Ja.. Ändå en helt OK söndag :)
Drog mig till stranden runt 12-tiden. Hoppades på att jag inte skulle vara den enda där. Givetvis inte. Många hade hittat sin väg till stranden denna soliga dag, så många att det inte fanns en parkeringsplats på långa vägar. Jag snurrade nog två varv innan jag nästan körde in i en bil som backade ut. Den tackar vi för. Blev lite orolig när det stog 2 HOUR PARKING ONLY, nåja, jag går väl hit om två timmar igen och kollar läget. Två timmar gick inget annat än snabbt. Kände inte direkt att jag hade fått färg, nej, jag var inte klar för att gå hem. Klockan var ju om inget annat 2! Det cyklade omkring poliser/lapplisor vilket gjorde mig skit skraj så jag tvekade inte en sekund på att åka där ifrån. Det skulle ju varit surt att få betala en P-bot just när Petra kommer hit och allt. Nej, pengarna behöver jag till annat. Jag åkte där ifrån och en glad merca (mercedes) fick platsen. Funderade på om jag skulle åka hem och svettas lite på balkongen, men jobbiga barn påminde mig. Kanske drar till mallen? Själv igen? Inte en chans.

Jag körde nästan ut ifrån parkeringen igen, men ångrade mig i sista sekund. Jag var som sagt inte klar med att bli brun idag. Det blev ett varv till och nu hade jag surnat till ordentligen. Tog seriöst 15 min att köra det där jävla varvet för en parkeringsplats jag aldrig fick. Den här gången var jag påväg ut och funderade samtidigt på vad jag skulle göra nu? Åka hem? En gammal gubbe backade ut bilen från en handikapplats, nej, den kunde jag ju inte ta. Det tog år och dar innan gubben kom ut med sin bil. Jag ångrade nästan att jag stannade för att han skulle backa ut. Gubben körde iväg. Satte nästan i halsen när jag såg att en annan bil var på väg ut och hem. Blev nästan som ett litet barn. Skrattade lite åt mig själv.

 Hittade en ännu bättre plats på stranden. Sen låg jag där och var så sjukt nöjd över mina parkeringsplatser som jag faktiskt fått idag.
En timme gick och även jag hade tröttnat på hettan. Gick en runda i Pier Village och hittade en snygg kofta i rost orange. :)

Herre gud, klockan är redan 18:15. Har lovat att hämta upp Tina och hennes familj vid stationen. Sen blir det sushi på Teak. Weo. Jag är HUNGRIG..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0