KRÄFTOR, TA ER

Tina och jag tänkte då ha en kräftskiva i lördags. Vi hade handlat dill, bröd, räkor, grönsaker, sallad och inte minst beställt kräftor. Vi var tvugna att ta 3 pounds, jaha? vadå? jaha? hur mycket är det?.. Vi slog till på 3 pounds vilket slutade med 1,5 kg kräftor. Well oh well. Mannen i fiskaffären sa att det utan problem gick att frysa ner.
Nåja. Vi tänkte att eftersom vi har 1,5 kg kräftor kan vi ju göra en trevlig soppa av lite och äta lite och såklart spara lite tills nästa gång vi blir sugna på det. Vi öppnade påsen och ut kom en stank som påminde mig av blöt jävla hund. Inget kräftspad som man ville suga ut här inte. Tina var modig nog att smaka en, men den kom nog lika snabbt ut igen. Faaan. Vi försökte förjäves att trolla bort hundlukten med att koka dem i persilja, skala dem och skölja dem... Inte ens gick dem att ha i soppan. Vi silade bort dem från soppan och i hällde vi en jävla massa tomatpurré, ketchup, vitlök (mycket), salt och peppar. Jag kunde bara inte äta glömma smaken av den där blöta hunden. Åååååh! Det blev inga kräftor i år..



Hundkräftorna..



Kokning i dill vilket inte fungerade.. Usch de bara simmar där i vattnet.
Vi hällde ut dem och slängde soppåsen snabbt som fan utanför dörren.

Jaha. Som tur var hade Tinas mamma lagat mycket mat. Det slutade med att vi åt kalkon med majs och sallad. Suck. Nu ligger de där kräftorna i frysen och bara väntar på att bli uppätna. Nej fyyyyy.. En mörk natt ska jag ta mig upp och slänga dem alla i sopen.
Hoppas att detta är bortglömt till nästa år. Då ska det firas minsann.

Imorgon nalkas det skola.
Nervöst nervöst. Sociology class 8AM-10:45AM. Hoppas att jag inte dör. Håll tummarna.

So long.


Kommentarer
Postat av: Amandii

hahah gud vad kul, hundkräftorna!

<3

2008-09-14 @ 15:52:33
URL: http://amandasida.devote.se
Postat av: elviriis

hahahahaaa ja tycker detta inlägg är för kul altså =)

2008-09-30 @ 19:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0