HANNA

Äntligen blev det av. Träffade Hanna på Manhattan i lördags. Det blev till att springa som galningar på H&M. Hanna hade ett presentkort som hon ville göra av med och jag tackar inte heller nej till H&M. Med ganska stor säkerhet var vi på alla H&M på hela manhattan. Skämtar inte om att vi var trötta efter det. Herre gud. Tanken var från början en utgång som blev en slapp kväll hemma hos Hanna i Connecticut. Mycket skönt, mycket skönt. På söndagen blev det typ 34623 grader varmt. Vi försökte gå över Brooklyn Bridge men inte fan gick det. Haha. Inte alls. Vi gick och gick och gick och svettades sönder. Vi kom ju fan aldrig ut över vattnet, så jävla stor som den bron är :P Knapp halvvägs stannade vi och tog lite kort sen drog vi oss snabbare än snabbt tillbaka mot Greenwich Village. Pust. Taxi hit och dit. Värmeslag om vi skulle ha gått överallt. Nej. Efter en 3e mocca frappe på starbucks kom jag fram till att jag nog skulle börja dra mig hemåt. Klockan hade slagit 17.20 och mitt tåg skulle gå 18.07 från Penn. Vi sa hejdå och jag försökte få en taxi. Inte så lätt vill jag säga. Hinner bli ganska nervös när klockan blir 17:35. Skulle kubba och hämta min stora väska som jag hade lagt i ett skåp på Penn också. Stressigt. Det slutar med att jag står halvvägs ut på Broadway och tillsluuut får jag en taxi med en glad indie som förare. PENNSTATION skriker jag högt. Gasen i botten. Tack för det.
Jag hann med tåget och somnade nästan. Det är rätt skönt att åka tåg själv ibland. Man bara tänker på allt och inget. Hur allt hade kunnat vara och så.. Funderar liksom..



Frappen och jag.



Hanna :)



Hannas house, Brooklyn bridge.. Hanna..



Trötta tjejer.. Halvvägs över bron..



Financial district från Brooklyn Bridge :) Det var fin utsikt iallafall..

Nu ska jag åka och köpa en skrivbok, penna, överstrykningspenna och böcker. Suck. Hjälp. Skolan börjar om 3 dagar.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul var det men det var nog inte äns 1/5 av bron vi gick. Vi får prova igen en annan gång ;)

2008-09-03 @ 04:18:11
URL: http://lifebyhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0