31 GRADER

Ja jävlar vad varmt det blev i söndags. Av någon anledning skulle det bli 31 grader just den dagen vi skulle in till Manhattan och göra himla scavengerhunt.. Hela grejen sög, och jag har aldrig varit svettigare.
Men trots värmen det blev det iallafall trevligt. Jag och Tina hittade en ny vän, Josefin från Umeå. Hon bor typ 15 minuter från mig och har varit här i 3 veckor. Grymt.
Det blev inget pris för oss inte på den där hunten, men jag sket i vilket. Vi styrde upp lite mat och begav oss ner mot midtown.
Klockan tickade på. Det blev lite shopping inför hösten i alla möjliga affärer. När vi var inne på Sephora provade jag nog det mest rosa läppstiftet EVER och samtidigt kom Josse på att klockan var 17:05 och tåget hem skulle gå om 10 minuter. Vi la benen på ryggen och lubbade snabbare än någon annangång. När vi kom fram var klockan 17:13.. VILKET SPÅR ÄR VÅRAT.... TÅG.... på......?
Det fanns inget tåg här inte. Sug. Vi hade tydligen kollat fel (eller så stog det fel tider på internet???!!!) och vårat tåg gick 17:06, inte 17:15 som vi trodde. Jag kände mig nästan lurad där jag stog och flåsade med mitt rosa läppstift. Suck. Det blev en middag på Penn Station och det var inget häftigt ska jag berätta kära vänner.
Tillslut kom vi på tåget.

Vi svängde förbi Foodtown och satt utanför och pratade i värmen. Ibland blir man så knäpp, men jag har tänkt många gånger att det känns som är utomlands i typ Frankrike, Grekland eller Spanien eftersom att det är så varmt på kvällarna. Men saken är ju, att man är ju utomlands, men samtidigt hemma..




Tråkigt på tåget. I brist på annat blev det en fin fläta. Thx Tiny.



Tina i Berkley Park. Festar på en yoghurt :)



@ Grand Central.



Josse och Tiny. Lunch lunch lunch..



Precis ankomna till Penn efter bästa kubbet. Härligt trötta. Fuktigheten på Manhattan var inget att klaga på den dagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0