VOTING

Haha pappan Eric visade just lite klipp om hela presidentvalet som pågår här. Wild.
Den första filmen är bara om att att ta sig i kragen och gå rösta. Den andra.. Haha. Är om att rösta på Obama och inte på McCain. Inte riktigt såhär det fungerade när vi hade val och röstning hemma i Swedala.

Hollywood Declares Themselves



______________________________________________________________________________________________

Sarah Silverman and The Great Schleep



Haha.. Tycker ändå att det är rätt sjukt att de göra såna här filmer men rätt kul :P

Något helt annat..

Har iallafall haft min projektredovisning i designklassen. Känner mig som vanligt typ 15 kilo lättare. Ett jävla slit. Man skulle ju göra två boardar. En board slet jag på hela den här veckan, den andra gjorde jag klart på 1½ timme. Blev ju om inget annat STRESSIGT. Fy fan.
Man säger till barnen här att; If you worry too much, you will get gray hair.. Känns ju som att jag borde ha grått hår för längesen.



Analogous Color Scheme. Min residental (skiss från ett hem) och min conventional (tråkiga) board. Tog bara ett vanligt kök som bild. Alla tyckte att mitt färgschema var väldigt europeiskt och när jag berättade att jag hade tänkt att ha svart köksbänk, gick det som ett sus igenom klassrummet. Mycket ovanligt här, väldigt annorlunda, kul att du vågar. Ännu en gång, väldigt européiskt. Hehe. Ganska kul ändå. :) Tänkte inte att det var något speciellt med svart bänk i köket, de flesta har ju det nuförtiden.
För er som har sett att det står Färg där, så skulle man komma på en logo. Min blev i all stress Färg. Tänkte att jag alltid gillat färg, och att det inspirerat mig många gånger. Det skulle blivit tråkigt om jag hade skrivit det på engelska, så det blev på svenska. Det bara blev, inget jag skulle skylta med, men den här gången gick det igenom.



Monochromatic Color Scheme. Det här är min commercial (skiss från hotell, skola, sjukhus mm.) board och min out-of-the-box board (lekfull..). Bilden som jag har skissat är laungen ifrån Carlton Hotel här i New York. Uppgiften var alltså att ändra färgschemat och materialet på bilden till något helt annat på ett roligt sätt.

Helt klart dags att sova. Känns som att jag har fått livet tillbaka efter denna redovisning. Imorgon bitti blir det träning och sen en lugn lunch med Tina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0