THE JUMPING SPIDER

Torsdag igen ja. Veckorna bara flyger förbi. Den här torsdagen har varit rätt bra ändå, trots en förskylning som smyger sig på. Det har helt klart blivit riktig kyla här, och för första gången på länge andas man rök från munnen när man är utomhus. Då är det kallt minsann :)

Har dock väldigt olägligt tvättat sönder mina tofflor (ja du läste rätt, tvättat..). Klev på en jävla tepåse imorse och just av sorten Earl Grey, så halva tofflan blev typ brun. Inte ok. Jag slängde dem i tvätten, och ut kom ett par mongistofflor. Innehållet hade vridit sig 32520863 gånger. Trist. Golvet här är fan kallare än luften, så det blir ju till att styra upp ett par nya.

Slutade vid 4 pm, hoppade in i duschen och sen åkte till skolan vid 5 pm. Det var sjuukt mycket trafik, så kom fram lagom vid 5:45 pm och lektionen började klockan 6.00 pm. Efter det träffade jag Josse på Broadway Dine (låter verkligen finare än vad det är..), vi snackade om allting som typ går att prata om. Skönt att ingen fattar vad man säger här, man kan liksom skrika ut DET SUGER JUU utan att någon reagerar. Rätt skönt faktiskt, jobbigt dock när jag kommer hem till Sverige. :) Efter det tillkom Tina, Tina och Sara förbi.. Svenneträffen. Det blev mycket prat och höga skratt.

Det är ju (tydligen) "spiderseason" här som mamman har förklarat det. Pappan sa dock som svar, omg you must be kidding me.. There is nothing as spiderseason?? Så det kanske inte finns någon, men visst finns det mycket spindlar nu när det nalkas Halloween och allt. Jag har aldrig varit särskilt rädd för spindlar eller småkryp tidigare, men jag har nästan utvecklat en fobi här. Ok ok, inte fobi, men något åt det hållet känns det ju faktiskt som.. Här finns nämligen den sorten med långa (LÅNGA!!) tentakler (vet inte om de kallas tenkaler, men låt oss kalla det nu) och samtidigt överraskar dem med ett hopp som räcker upp till min höft. Bara det där hoppet skrämmer fan livet ut mig.

Har haft två av dessa äckeldjur här på min våning ett tag nu. Har aldrig vågat döda dem, de kan ju hoppa upp i ansiktet. Har dock försökt att kasta tröjor och skor på dem. Lyckades tvinga in en i ett hörn och på slängde jag ett linne och sen några skor på. Den kvävdes till döds.. Den andra jäveln hade jag stängt in i ett rum och där stannade den ett tag, men idag hade han hittat ut. Han stog mitt på golvet och bara spretade sina tenkakler. Jag hade sjukt bråttom just då, så i all hast nästan flög jag på honom. HOPP. HOPP. HOPP. Han hoppade in i mitt rum och så var han borta. Hamnade säkert under sängen eller något. Hann inte ta itu med problemet då Josse väntade utanför.
Men så kom jag hem nu, och ja jävlar, visst var han kvar. Stog i mitten av mitt rum och bara väntade på att få hoppa på mig. Jag gick upp och sa till pappan, att jag har hittat en jumping spider.. Han tog en bit papper och så gick vi tillsammans ner. Haha. Jag stog bakom honom när han försökte "lura" djuret genom att först närma sig sakta och sen överraska. Det höll ju inte riktigt. HOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPP. Ett jävla skutt tog han och samtidigt blev jag sjuukt rädd så jag bara skrek HÖGT, HÖGT. AAaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!! Rätt ut bara.. Ett jävla tjejskrik haha. Sen sprang jag och gömde mig i trappan. Hahahaha. Så jävla löjligt igentligen. Det handlar om en spindel liksom.. Haha, garvar fortfarande åt det där. Tillslut fick han the jumping spider och så gick vi upp.
Skämdes lite för det där skriket jag la av, orka väcka barnen liksom. Småskrattade lite nervöst i stil med.. Ehe ehe.. Ehehehe?? Sry for that scream. Ehe.. ehehe?? Ehh? Han bara kluckade till svar hohohohoho..

Nej hörrni. Klockan har slagit 1.00 AM. Jag ska upp om 6 timmar. Tröttsamt. Klockan är 7 hos er på morgonen, säkert många som redan har smuttat på morgonkaffet. :)

Godnatt till mig
Godmorgon till dig


Kommentarer
Postat av: Carro

Fan vad läskigt med hoppande spindlar!

2008-10-24 @ 20:08:35
URL: http://carolinez.blogg.se/
Postat av: Hanna

hahah, du är för rolig elli! men fan va vidriga djur... har aldrig sätt några här?!

2008-10-24 @ 20:14:18
URL: http://lifebyhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0