RCMH

RCMH = Radio City Music Hall. Där var jag idag. Trots att jag har åkt på en feet förkylning tog jag mig in till NYC. Var tvungen att åka då min design class har ett projekt som relaterar dit. Vi gick på en guidad tour i RCMH och guiden berättade om inredningen och hur designerna tänkte. Ganska intressant. Mäkigt där inne må jag säga. Har som mål att se en konsert där inne. Såg att Death Cab spelade där för två veckor sen. TRIST att jag missade det. Jag åkte iallafall in med Caitlin, en tjej från kursen. Med sig hade hon sin vän Nick.



Nick och Caitlin. Hur amerikaska får man ser ut?

Hon körde fan som en galning på parkway'n. Bad till gud att jag skulle överleva. Samtidigt som hon körde snabbare än alla andra skulle hon röka i bilen (inte ok) och prata i telefon. Hon ville också gärna byta låtar på ipoden som var kopplad till ljudsystemet. Nog för att kvinnor kan göra många saker på samma gång, men någonstans finns också en maxgräns :P Gud hörde iallafall min bedjan så jag lever än.

New York bjöd inte på fint väder idag, regn och rusk., Det kändes som att man skulle blåsa bort när man passerade varje "street". Manhattan är ju uppbyggt efter ett rutnätsmönster, man hade ju hört att det skulle blåsa rätt igenom stan och det var sanning mina vänner. Dock var det typ 18 grader så folk gick i tisha trots vindarna. Jag var dock uppbyllsad men två tröjor, jacka, halsduk och vantar. Gissa om jag svettades när vi gick den där himla guidade touren. Kände mig nästan febrig när vi gick trappa upp och trappa ner där inne.



Caitlin, en himla Roquet-girl (dansare på RCMH, liknande CanCan med höga kickar) och jag :)

Efter en timme var det tillslut över. Det blev lunch/middag på Planet Hollywood. Verkar som att folk går dit för att fira födelsedagen. Kändes som att alla fyllde år idag.. Någon säger i en microfon typ, im gonna count down from three and then I want everybody to scream HAPPY BIRTHDAY to bla bla.. Det var kul de första två gångerna, sen blev det bara sjukt tröttsamt. När vi var mätta tog vi oss tlll Penn och åkte hem.

På tåget pratade vi om Europa och de båda ville lära sig svenska. Hehe. Jaeegggg heitei Catlin. Typ så. Vi blev så inne i det, att vi missade våran station. Suck. Vi blev avslängda det där himla tåget i något som hette Perth Amboy, tydligen sjuukt kriminellt ställe. Eh jaha..? Och vad fan nu? Nästa tåg tillbaka skulle gå om en timme igen. Det kändes lite hopplöst ett tag, men tillslut fick vi tag på en taxi och åkte tillbaka till stationen tidigare där vi hade parkerat bilen. Detta tog typ en timme extra.

Tillslut kom jag hem. Har nu slängt in en FET tvätt. Kändes som att jag inte hade tvättat på tre år. Högen med kläder fortsatte upp på väggen från tvättkorgen, så mycket hade jag samlat på mig.. Det blir inte mycket gjort när man är sjuk alltså :P

Nu ska jag schlafa. Är hur trött som helst.


Kommentarer
Postat av: Petra

Fin du e me håret Elli!

ser lite sekreteraraktig ut me glasögon haha :)

2008-10-26 @ 11:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0