PETRA PICS

Först hade jag tänkt att skriva dag för dag om vad jag och Petra gjorde. Men sen ångrade jag mig när jag kom på att jag har ett fett projekt till min design class nu på torsdag. Ska ta det hela lite kort.

Det blev iallafall enhel del shopping, hets och utgångar. Trötta fötter varje dag vill jag säga. Man går så otroligt mycket på manhattan trots deras tunnelbanesystem som jag förövrigt tycker är hur förvirrande som helst. Nästan i samma klass som Paris tunnelbane-trassel.
Vi hann trots allt med en hårtoning på hotellrummet (sry för de bruna handdukarna Radisson..). En jävla massa sushi blev det, vilket inte var något annat än gott. Känns som att jag vet vart jag ska gå för den bästa sushin på manhattan nu :)

Det blev dock inte så mycket turistande. Vi hann med Rockefeller Center med William en kväll, givetvis gick vi igenom Times Square några gånger, lunch och frukost i Central Park, Columbus Circle, Ground Zero och Grand Central. Hade varit nice att åka upp till Top of the Rock, så till nästa person som kommer på besök; dit ska vi.

När vi var ute en kväll lyckades vi förresten hamna på den clubben där Chris Willis sjöng på. Det är han som sjunger i Love is Gone och alla de där låtarna. Ganska nice och ett jävla ös :)
Det var helt annat än att vara ute i Sthlm. Där spelas det samma dunk musik kvällen lång. På den här klubben började det med att Chris Willis sjöng och då kom alla vanliga låtar som spelas hemma. Grrrryyyymt!! Sen blev det tyngre.... och tyngre.... och tyyyngree...... Vi dansade tillslut ganska oseriöst till typ den tyngsta hiphopen jag någonstin hört. Sen ökade tempot och ut kom riktig sambamusik. Ariibaa hörde man överallt. Skumt eller vad! Hahaha. Vi bara skrattade åt allt. Man såg fan sjukt blandat folk. När samban började speeda på hade även vi fått nog. Vi styrde upp ett nice fyllekäksställe. Den här gången blev det wraps.
I rent fylleslag kom jag på att vi nog skulle behöva något att dricka till morgondagens utgång. Vi gick fram till den stackars man som stog bakom disken..

Elli - Helloee, Im Elli.. I really would like to buy some coronas.. But my ID.. is at the hotelroom..
Mannen bakom disken - Mam, u need an ID. I have to be sure that u are 21.
E - 21!?! Oh I am 21.. We were just out..
Petra - Oh yes. She is 21! For suure!
E - Yes. Of course. I just didnt take my passport when we were gonna go out, I dont want to lose it.. U know..
Do I really need to get it?
M - Ummm.... ? Well.. Are u totally sure that u are 21 miss?
E - Totally.
M - And how about ur friend?
E - Oh yees! Definetly. Both of us. 21, 21, 21, 21!
M - Oh.. hokey then..
E - THANK YOU. Och så gick jag och hämtade ett paket coronas. Försökte se världsvan ut, vete fan hur det gick dock.  Jävla trist att det inte fanns vin på stället. Varken jag eller Petra dricker öl, men det var inget vi tänkte på när vi stog där och argumenterade för att vi var 21.
Vi drog hem till hotellet och avnjöt wrappen. Gott! Sen somnade vi som stockar...

Aaaa.. Nu blev det ju ganska långt trots allt. Men där har ni ett litet smakprov på hur hela resan var.

Nu... Lite pics.




Blandat från olika utgångar..



På clubben där Chris Willis spelade. Weo =) Och ja.. Det var fett varmt där inne :P



Bra utbud på tandborstar, Petra på nog det tröttaste pizzastället..



Hm.. :(



Brooklyn



Middag med William.. Skön tajming vi har.



Times Square..



My Petra around in the city..



Tack för att du kom hit. Vi hade så grymt tillsammans.

I do miss u everyday. See u soon my dear.


Kommentarer
Postat av: Petra

fan va bra det va elli.. saknar dig som mest nu.

2008-10-14 @ 19:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0