DEATH AND ALL HIS FRIENDS

Som många säkert redan vet nalkas det Coldplay konsert här i staterna. Det har rullat på radion i typ 4 år nu känns det som, att Coldplay spelar sin Viva la Vida Tour den 27 oktober. Både Josse och jag har tänkt varje dag i säkert två månader nu att vi ska styra upp de där himla biljetterna, och igår tryckte jag nästan på acceptera-ditt-köp-knappen men tänkte dubbelchecka med min hostmum om datumet innan någonting köpes. Hela kalaset skulle trots allt gå på 200 dollar (1400 kr). Skulle varit något trist om man inser att man inte kan gå sen för att något kommer emellan. Men så idag....

Ringde Josse vid 5-tiden och skrek i telen,
- ELLI, DU OCH JAG SKA PÅ COLDPLAY IKVÄLL!!
- SKÄMTAR DU MED MIG ELLER?? IKVÄLL??
- JA IKVÄLL! VI HAR FÅTT BILJETTERNA OCH VI SKA DIT!!
- AHH FY FAN VAD NIICE!!
- JAG RINGER DIG SNART IGEN ELLI!
- OKEJ AAHH!!
Och så la vi på.

AAH. Är det här verkligen sant?? DE HAR SATT IN EN EXTRA KONSERT OCH DIT SKA JAAG! AH..
Från att Josse ringde, till två timmar senare när vi skulle ses bara svishade förbi.  Det var jag, Josse, Seth och Seth galna mamma. Det blev en middag i bilen och undan gick det. Seth kör braaa snabbt och lite läskigt blev det när det var åtta filer att hålla reda på. Parkwayn är inte att leka med mina vänner. Hela vägen dit undrar jag om det här verkligen är sant. Hörde gud mig verkligen? Var det här meningen att hända när jag gick upp imorse? Ohh I guess so, tänkte jag med ett leende. Lyckliga jag.
Efter några felkörningar kom vi iallafall fram till Izod Center där de skulle spela! Omg! Det kändes nästan som julafton, jag var som ett barn med fjärilar i magen. Kameran var laddad, humöret på topp och biljetterna hade vi i handen. Bara att parkera bilen. Vi gav fram våra förbetalda parkeringsplats och frågade åt vilket håll vi skulle åka. Tanten i båset sa bara, No.. Coldplay is not tonight!? Tonight the Nets are playing basketball. Coldplay is next monday. Sorry.
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEh va? Vadå känna sig lurad. Vi tittade på biljetterna, och visst fan stog det Oct 27 2008. I all stress var det ingen som tittade att det verkligen var ikväll konserten var. Ja, det var helt enkelt bara att köra tillbaka i en timme igen. Trist, jävligt trist.

Hängde läpp och svor i två minuter men sen garvade vi åt eländet. Jag har redan börjat att ladda om. Lyssnar Viva la Vida albumet på repeat nu. Grymma de är!! Nästa vecka ska jag se dem. AAh. Får nästan en såndär nervös attack igen. Fyy fan vad nice :D Längtar längtar längtar.




Coldplay - Death and All His Friends

Gryyymm!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej elli!

Ojj då det var ju inte så roligt, amanda, mamma och jag var på Sofie Zelmani konsert igår på rätt dag, vi åt god middag och en tråkigt avslut med parkeringsböter..

Såg att dollarn var på 7,70 !

sköt om dig från din käre fader

2008-10-22 @ 19:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0