SHOPPING SPREE

Igår var jag och kära Josse på ett nyöppnat outlet 20 minuter bort. Vi var tvugna att köra på parkway'n för att komma dit, så nu har man gjort det också. Var förövrigt det coolaste jag har gjort i min körkorts-historia. Vägen var som en landningsbana, bara läge att kolla dödavinkeln haha.
Det blev iallafall en hel massa prat och shopping. Hade hoppats på vinterskor, men det får bli i new york nästa helg. Efter outleten begav vi oss till shoppingcentret i närheten. Allt som allt blev det blev det tre (oj..) koftor, ett hårband, underkäder, skönaste mys(morgon?)rocken mm.
Trötta som aldrig förr åkte vi och köpte varsin toning då båda gick runt med råtthår och sen vidare till mataffären för att hitta en god middag. Det slutade som vanligt med sushi, frukt och nötter. Middag och mys hemma hos mig. Klockan rann iväg och klockan hann bli 12 på natten innan vi satte igång med hårtoningen. Jag blev typ jätte jätte jätte jätte brunhårig och Josse lyckades trolla bort den klassiska utväxten. Alltid lika skönt att att känna sig fräsch i håret. Vi somnade runt 2, jag minns bara att jag la mig på kudden och lyssnade till min alltid lika bra sova-lista på poden :)



Josse i kön in på UGG's affären. Ofta det är kö in till en affär liksom :)

Idag har jag bara lökat inomhus. Trött jävla dag om jag får säga det. Skypade lite med Henrik och Amanda vilket som vanligt var kul. Blir alltid lika glad av att höra hur det går för alla där hemma :) Utöver det har jag bara pluggat. Känner mig så otreeroligt omotiverad för denna kursen nu. Det kan omöjligt bli helhjärtat när man jobbar 24/7. Ganska tungt och jätte tråkigt faktiskt. Tröttsamt att göra allt själv också. Längtar tills när kursen är klar, känns nästan som att man tar studenten
igen. Haha.. Inte riktigt då, men lite.

Imorgon är det första advent. Tråkigt att man inte kan vara hemma och fira med alla nära och kära. Jag ska försöka styra upp julbak här nästa helg, vi hoppas på det bästa. Har ingen lust att fira jul utan lussekatter och pepparkakor, den amerikanska matkulturen har nämligen inte stulit mitt hjärta ännu.

Fick en bild av Amanda idag när vi pratade skype.. Finland 2006 typ :)



Sweet sweet family.

Dags att sova. Önskar alla en trevlig advent  :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill att du ska bo här Elli!

2008-11-30 @ 22:40:39
URL: http://lifebyhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0