INTERIOR DESIGN

Jag läser nu Interior Design (inrednings arkitekt), eller ja, har gjort sedan augusti. Det är sjukt kul men samtidigt är det ingen slapparkurs vill jag säga. Missade en lektion förra veckan då vi var borta och idag kändes det som om de pratade kinesiska, jag förstod inte mycket. De hade börjat på ett nytt projekt och jag missade inledningen. Grattis. Kom hem klockan 22:30.. Senaste jag har kommit hem från skolan i hela min skolhistoria.



In da school. Sitter och skissar lite..

Det började med att vi delades in i par. Sen skulle man berätta hur sitt drömhus/lägehet skulle se ut, var den skulle vara osv. Och nu har vi fått en viss tom yta som vi ska inreda helt och hållet. Man ska skissa hur och var väggarna ska gå. Vart ska soffan och sängen stå? Bör det finnas två eller tre toaletter? Ska alla ha dusch? Vilket golv ska finnas? Hur stor är ett rum egentligen och hur mycket yta behöver en människa för att kunna röra sig? Vilket material ska finnas genomgående  i lägenheten? Och vilket färgtema ska det finnas? Vad tycker din klient?
Ja som ni ser, frågorna är många och just nu är svaren desto färre. Men vi jobbar på det.. Hehe.
Slut datum: 4 december.

Det blev några fler bilder ifrån Miami för den som har tid och lust att se :)

Manhattan ihelgen med gänget. Kommer bli så nice.


Kommentarer
Postat av: Junitjej [Vinn smink!]

Lycka till med din utbildning!

2008-11-14 @ 06:33:47
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0