DISNEY OCH MIAMI

Nu tänker ni säkert, men det var fan på tiden att hon uppdaterade bloggen. Jag tycker detsamma, tillsluuuut tar jag mig tid och skriver :) Det har varit fullt upp med allt och alla så det har inte funnits tid eller ork för något annat än sömn när dagen varit slut.

Har iallafall varit på resa i Florida med familjen i en vecka. Vi började med fem dagar i Disney World, Orlando. Fem dagar kan kännas ganska kort, men det räcker GOTT OCH VÄL. Vi besökte en park per dag; Magic Kingdom Park, Animal Kingdom Park och Epcot Park (min bästa park. Det fanns 10 olika länder runt om i världen, så man gick från land till land. De hade byggt upp hus och resturanger som om man befann sig just i det landet. Bland annat fanns Tyskland, Norge (varför inte Sverige?), Frankrike, Italien, Canada mm.) för er som vet vad det är..

Sjukt intensivt med våra tre barn och typ två miljoner andra barn på samma ställe. Inte läge att tappa bort en unge liksom.. Det var en otrolig upplevelse att se allt det där men det blev ändå ganska påfrestande tillslut att höra "barnen är hungriga, barnen är trött, barnen vill det och barnen vill inte det"... Aldrig så att man diskuterar om att Petra vill sova, Petra är hungrig och Petra gillar inte att åka berg-och-dahl-bana.



Jag och Faith med Walt Disnet i bakgrunden, Faith och Carolyn med Kajsa Anka, Barnen med Kalle och jag fram för "Mount Everest" (en berg-och-dahl-bana)..



HAHAHA. Det här är fan bästa bilden från resan. Detta är då Prince Charming, Cinderellas man. Mamma Carolyn tyckte att vi skulle ta en bild så att jag kunde visa Sweden hur det går till i Disney..




Mina apor, Mamma, Pappa och Faith på 3D-show, Faith som viking, ett par som gifte sig på Disney. Jag och Pappan garvade sönder varje gång ett par med de där löjliga hattarna passerade.

 

Pappa Eric som Jack Sparrow, Faith hyffsat uttråkad, Oktoberfest och Café Kringlan (till mamma och pappa)

Efter fem dagar i Orlando körde vi till Miami som låg ungefär fyra timmar bort. Vi bodde på fetaste hotellet mitt på South Beach med stranden som bakgård. Det blev mycket bad (i poolen) och desto färre dopp i havet vilket jag hellre hade gjort mer av. Men såklart.. Barnen ville vara vid poolen. När mamman fick nog, gick hon och jag ut på stranden, hyrde strandstolar och bara stekte sönder i solen. Bästa på resan! Haha.. Ingen som skriker, ingen som klänger och ingen man behöver hålla koll på. Skönt :)
Hann tyvärr inte se överdrivet mycket av Miami Beach då vi bara var där fyra nätter. Föräldrarna skulle ut sent på kvällen och då var jag med barnen på hotellet. Sjukt tröttsamt att bara strosa runt där, men jag hade inget större val då de bjöd mig på resan och jag är om inget annat där som deras baby sitter. Nästa gång jag drar dit blir det röj om inget annat, det finns det gott om där :)



Skönt eller. Polen och hotellet :) Vänder man på huvudet fanns stranden för den som hellre ville det.



Finaste Faith, Hotellet, Sam och Max blev hungriga :)



Barnen är inte alltid såhär snälla, vårat hotell och vattnet. Badade utan problem två gånger faktiskt. När man badar med barn är det bara att gå i även fast det är svinigt kallt med höga vågar.



Me and my girl, Jag och Carolyn..

Fick iallafall lite färg vilket var mer än nödvändigt.
Flygresan hem var dock en av de värre. Haha. Till att börja med är mamman sjukligt flygrädd och klaostrofobisk så hon har fått piller av en doktor som ska lugna ner henne. På vägen dit tog hon en hel tablett, istället för en halv, så hon var nerdrogad in på sista kvarten av flygturen.. En bättre syn. Hon tyckte själv att det var ganska komiskt och lite läskigt att hon blev så "knocked out". På hemresan tog hon då istället en halv tablett 30 minuter innan vi skulle boarda. Det visade sig sen att flyget skulle ble försenat med två timmar.. Så där stog hon på flygplatsen och försökte hålla sig vaken. Tror att hon pratade med alla som satt och väntade på planet. Whaata  heell is gooing on? sa hon om och om och bröt på dialekten de har i södern. Hahaha. Jag och pappan bara garvade åt eländet. Sen gick det rykten om att min väska tydligen hade blivit släpad in i flyget av personalen och troligtvis hade gått sönder. "If that bag is broken when we arrive I'm going to sue them. Elle.. I'm sorry, but all your clothes may be all over JFK airport, Im sorry Honey" sa mamman. Haha. Vad fan ska man tro?..
Tillslut kommer vi in i planet. Mamman sitter brevid mig men med mittengången emellan. Hon vet att jag inte gillar att flyga så hon frågar, Elle, are you okey? I know u do not like this. Do u want one of my pills? They will help you. Jag tackade nej, man vet ju inte vad det är för starka tabletter hon knaprar då hon beter sig sådär och så började planet lyfta.. Oh okey. Here we go. Just breathe Elle.. Och så tog hon min hand och höll hårt. Hahaha. Jag höll på att garva ihjäl mig inombords. Sådär satt vi i säkert 10 minuter och höll handen mellan gången.. Sen skulle någon passera, och då var vi tvugna att släppa taget. Hahaha. Hur amerkanskt får det bli? Skrattar fortfarande åt det där.
Iallafall.. Vi kommer tillslut fram till JFK i New York. I have a feeling that ur undies and stuff are all over this place, Elle, säger mamman när vi går av planet. Pappan lackade. Carolyn. We don't even know if that was Elli's bag. Lets not make up a story.. Så sant som sagt, min väska kom fram hel och jag bar den som min bebis. Katatrof om alla kläder skulle varit all over the place haha..

Som alltid, otroligt kul att åka iväg, ljuvligt att komma hem. Har nästan spytt på familjen den här veckan, blev så trött på barnen och allt. Förhoppningsvis blir det en hel helg i NYC med gänget. Skulle ju vara underbart.


Kommentarer
Postat av: Elvira

HAHhahahhahahah. hahaahaha! mamman är ju bara för rolig!

2008-11-12 @ 22:33:29
URL: http://elviramq.blogspot.com
Postat av: Elvira

Hahhahahahaah. hahhahahaa! Mamman är ju bara för rolig!

Du är verkligen grym på att skriva Elli.

2008-11-12 @ 22:42:41
URL: http://elviramq.blogspot.com
Postat av: Hanna

åååååh GRYMT om vi hade varit där samma vecka ellie, vi låg fan EXAKT på samma ställe på stranden!

2008-11-15 @ 00:16:06
URL: http://lifebyhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0