MOTHERS DAY

Igår var det den såkallade mothers day här i USA. Hade inte den blekaste om hur det kan firas här, så jag köpte en fin blombukett som visade sig vara det enda rätta. :)



Lyckades dock inte få en bättre bild än denna..

Efter att vi hade gjort våras frukost (bagels..) begav vi oss till mormor som bor längre söderut på kusten.



Fruschtuck... Ja.. Det står Elle och inte Ellie :) Min bästa bagel är pumpernickel. Men för den som är kräsen finns det många många andra att välja på!

När vi väl kom fram visade sig att mormor och morfar firade att de varit gifta i 50 år! Herre gud, 50 år.. Lugn! Det blev kyrkan, tårtan, släkten och hela fadderullan. Hade tänkt att morsdag skulle bli lugn och skön som hemma i Swe, men det var en lögn vill jag säga kära vänner. Det klämdes in 30 pers i deras lilla villa, varav 16 var barnbarn. MYCKET skrik och skratt..



Zhe cake.. Jätte amerikansk.......

Ihelgen ska hela släkten iväg på en cruise i Bermuda som mormor och morfar betalar. De firar ännu en gång deras 50 års jubileum. Jag ska inte med dock. Kommer bli lugn och ro och Hanna från Sverige kommer troligtvis hit en dag eller två. Sen blir det mer new york såklart :)
Piis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0