LOST

Pust. Har just kommit hem från ett jäkla möte. En gång i månaden har man ett möte med sin såkallade LCC (vi kan kalla det fadder på svenska.). Varje LCC har en aupairgrupp på cirka 30 pers som träffas på dessa möten för att informera och prata om allt om inget.

Jag hade då ett möte igår cirka 15 minuter från mitt hus i en Dunkin Donuts (typ Starbucks). Mötet skulle hålla på från 20-21. Jag åkte hemifrån klockan runt 19:20 med vägbeskrivning i högsta hugg. Lite läskigt var det allt, skulle ju om inget annat åka åt ett håll jag aldrig varit på. Nåja, allt gick bra tills jag skulle svänga någonstans där jag aldrig svängde. Fortsatte istället rakt fram på en väg där det var 110 km/h, så jag hann komma rätt lång. När jag kört typ en halvtimme till blev jag fundersam och undrade om de där 15 minuterna verkligen kunde stämma.. Jag svängde av på en besinstation och frågade om en Dunkin Donuts i närheten.. Till min stora förvåning svarade mannen med en stark fransk brytning att jag givetvis skulle fortsätta framåt. Ja.. men dåså, tänkte jag och tryckte på gasen. Skrattade lite åt att han var fransman och hur komiskt det egentligen lät när han pratade. Henrik, inser nu att du faktiskt är grym på att härma hur det låter.

Iallafall.. Kör in mot en stad, ser en Dunkin och tänker såklart att jag äntligen har anlett. Klockan var typ 20.10.... ups lite sen, nåja, jag hade iallafall hittat rätt. ICKE. Kör vidare ungefär 20 minuter till, YES, ett Dunkin Donuts!! Fel Dunkin. Jag frågar en tjej om route 34.. dunkin donuts??, hon ringer upp en vän och det visar sig såklart att jag är helt åt helvete. Jävla fransmän!! Inte ens här vet dom hur man kör bil! Hon sa att det var läge att vända om. Jag tackar för hjälpen, kör typ en halvtimme TILLBAKA på vägen jag kom från och.. MMmm. Bra.. ingen bensin kvar, slänger en blick på klockan, uh.. 20:55.. Inte en sekund att jag hinner stanna.
Tillslut hittar jag den där jävla route 34 och rätt Dunkin Donuts. Kubbar in lagom till att alla har åkt hem. Bra grej. Hinner iallafall säga hej till min LCC och berättar att jag irrat omkring om en jävla dåre i 1½ timme och att jag har NO GAS LEFT.
Fick mig en kaffe och några munschkins (yttepytte donuts) i handen. Som tur var väntade några jag brukar hänga med på mig..



@ Dunkin Donuts, ROUTE 34. Hm..................... Sam (Australien), jag och Bertha (Meccchhhhiico). Caroline från Sverige tar kortet :)

Lost var ordet. Åker aldrig mer själv här. Fy fan!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha, jag lider med dig! Fan vad klockrent att anlända 5min innan mötet är slut :D

2008-05-10 @ 00:05:03
URL: http://tvelve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0