KÄRA SOL

Hoppas ni har haft en härlig mors dag och att du inte har glömt bort att gratta mor din.

Har hängt på stranden hela dagen med Caroline och Sam. Så skönt med sol, och äntligen minns man hur härligt det var med sommar.
Svängde förbi affären för att köpa lite solskyddsfaktor men till min besvikelse fanns det bara faktor 45 och uppåt. 45?? Lite brun vill man bli?? Mindes att Petra sa att det bara fanns jätte höga solskyddsfakorer (??) när hon just kom till Australien. Tänkte att det måste vara samma sak här i USA. Gick och frågade i kassan om det fanns något lägre," no this is all we have Mam". Jävla turist tänkte dom säkert. Det slutade med att jag köpte 45an.
Pratade med mamman senare under kvällen,

E - What kind of sunscreen do u have C?
C - Hmm.. I'm using sunscreen 8 or 10. What did u buy Elle?
E - Um... Hm..... I bought 45...
C - OMG 45! HAHA.. Oh.. HAHA.. Okey, I'll get one for u..

Bra grej.

En skum sak:
Här måste man betala 8 dollar (ca 50 kr) om man ska gå ner till stranden och om man inte tillhör en "beachclub" som de säger. Min familj tillhör en bechclub, men såklart var jag inte med dem just den här gången. Sämst att man måste punga upp 8 dollar varje gång man ska ner till vattnet ju. Detta land slutar inte att förvåna mig.
Nåja, skönt var det iallafall, med stranden alltså. När vi fått nog av solen drog vi vidare till mallen där jag inhandlade en klänning, bikini och en kjol :)

Imorgon är jag ledig igen. SKÖNT. De firar memorial day här till minne av alla krigskämpar så alla är lediga från jobb, skola osv. Vi får se vad som står på schemat. Mamman sa att de kanske skulle "hit the beach", men vi får se om det fortfarande gäller imorgon. Alla andra av mina kompisar jobbar, så jag kanske får hit the beach by my self.



Jag funderar seriöst på att flytta någon varmt stans när jag blir stor, som man säger :) Love u dear sun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0