TENNIS?

Har ju berättat för er om min kära hostmum, C. Har börjat komma in i hennes humör och skrikande.
Rösten? Ja.. Den är fortfarande ganska läskig.

Den här kvinnan har mer i livet än familj, jobb och vänner.. Nämligen tennis. Redan första veckan jag var här pratade hon så gott om tennis och jag lyckades nämna att jag har med mitt racket från Sverige (ja det är sant.. pappa stoppade ner det....). ELLE, THAT'S AWSOME! WE HAVE TO GO AND HIT THE BALL SOME DAY!! I GUESS THAT U ARE REALLY REALLY GOOD. IM SO EXCITED!! Yeh.. Hehe Um.. Sure... Svarade jag bara. Hjälp, vad har jag nu gett mig in på? Nu när jag tydligen är really really good måste jag ju vara en jävel på tennis. Nice pressure.

Nåja tiden gick och ibland har hon sagt att vi ska hit the ball tomorrow morning, are u ready? men eftersom att hon är en busy woman har det aldrig blivit av.

Eftersom att kvinnan bara jobbar 2-3 gånger i veckan har hon mycket tid över. Då hon inte fixar naglar, klipper håret eller är på gymet, spelar hon tennis i ett lag. Nu i maj månad har de även börjat ha matcher. Jaha ja, matcher.. Men det hade pappa hemma i Sverige också, så det ska inte vara några problem.
Eh jo. Redan dagarna innan börjar mamma C ladda inför den stora matchdagen. Hon har blivit (eller tagit över?) kapten i lagen vilket hon tar mycket seriöst. Scheman, telenr och samtal in mot nattkvisten, vem ska spela med vem? Tisseltassel.

Idag var jag då på en match som hon spelade. Två lag var där, min host mammas lag och det mötande laget. En VISS uppdelning rådde i rummet där vi alla stod och tittade på. Haha herregud. Det var som att vara tillbaka på dagis. Det pratades skit, blickar gavs och spelen följdes noggrant så att det andra laget inte kom undan med fusk. Båda lagen hade sin egen "dress", givetvis skulle alla se likadana ut.
Till min lycka vann C sin match (om hon skulle förlorat vete katten vad som hade hänt..........). I WON ELLE, skrek/ropa/sa hon när hon kom utspringades. Det blev såklart en give me five på den.

Jag måste måste måste ta kort så att ni får se hur det går till här borta. Jag skulle skrattat högt om hon kubbade in på Lidingö Tennishall!

Haha omg, klockan är 23:35 och jag borde sova. Hörde just mamman sjunga högt, EVERYBODY DANCE NOW. Haha kvinnan är spårad..


Kommentarer
Postat av: Hanna

hahahahahahahhahahahaha

2008-06-07 @ 04:10:01
URL: http://tvelve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0