STRAND

I fredags var vi på stranden. Hade inget för mig på eftermiddagen så jag åkte ner till familjens fancy beachclub. Både min familj och min mammas syster med tre barn plus en bäbis på 9 månader. Det hettade på ganska rejält och samtidigt som värmen kom, kom även vattnet. Tidsvattnet här är inget att skämta om. Om jag inte minns helt fel flyttade vi handdukar, parasoll, barnvagn, kylbox, stor filt, babyfilt, solstolar x 7, babypool ungefär 5 gånger. Bra grej.



Lilla kusinen Francesca badar i sin lilla pool.




Vågorna kom bara högre och högre upp. Barnen älskade det.

Jag och en kusin till famljen, Gianna, bestämde oss för att ta ett dopp i det blå. Jag älskar ju att bada i vågor och den här gången var vågorna otroligt stora. G (i USA kallas man ofta bara en bokstav) och jag gick utan tvekan ner i vattnet och det sista jag såg av henne var en ganska orolig min. Jag snurrade runt typ 75 gånger, skrapade upp mitt knä och svalde 6 liter vatten. Sen spolades jag upp på stranden och kände mig som en säl. Badvakten bara kollade och tänkte säkert, jävla idiot. Jag kände mig rätt dum när jag låg där.
När vi gick tillbaka till vårat camp skrattade vi sönder. Varför skulle vi vara idioter och bada i havet när det fanns en härlig pool runt knuten? Jag märkte samtidigt att jag hade samlat upp halva stranden i min bikini. Great.
Det kommer dröja ett bra tag innan jag tar mig ner i det här havet igen.

Nog om det.


Kommentarer
Postat av: Hanna

hahahahah det hade jag velat se!!!

2008-06-30 @ 23:07:19
URL: http://lifebyhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0