MIDSUMMER/MIDSOMMAR

Firade då min midsommar NYC. Otroligt. Åkte in till Emma i Brooklyn för att sedan åkte vidare till Battery Park. Där hölls en riktig svensk midsommar med stången, kransen och sången.


Jag och Emma.



Linda från Boston var i NYC och hälsade på. :) Jag och Hanna.

Efter det drog vi vidare till ett ställe som var hyrt bara för svenskar, men som vi alla vet var det även 21 på den klubben. Varken jag eller Emma hade falskleg så vi vände på klacken och åkte till en annan club, Prime. Där kände Emma en promoter som givetvis (som han sa) skulle fixa in oss utan något leg. Inte. Just den kvällen skulle någon känd DJ spela på stället, så det var smockat med folk.
Efter en regnskur och en timme senare orkade vi inte mer och funderade på att ta en kaffe på starbucks, ja gud vad skönt. Mina fötter gjorde ONT (hade köpt nya högklackat samma dag = ingen bra idé).

Antal klubbar? 0 st
Antal onda fötter? 4 st.



Vi hann till och med bestämma oss för att börja leta efter en taxi när en vakt ropar,
- Hey Ladies! Where are u from?
- Ja.. We're from Sweden.
- I KNEW IT! U all look like angels even the boys, not that Im gay or something..... What are u up for tonight?
- Um.. Well.. We dont know....................
- Oh okey! Here u go, a free drink card only for u!
- NICE. Thank u!
Och så gick vi in.. Emma var klok nog att föreslå toaletten innan något annat skulle hända. Vi letade och letade, gick igenom klubben och kom nästan ut på andra sidan. Skumt. Vi gick tillbaka och ja.... ha..... där var killtoan, men då måste ju tjejtoan vara på andra sidan... Tyvärr, det fanns ingen andra sida här inte. Ofta tänkte jag, vad är det här för jävla ställe som inte styr upp en tjejtoa liksom?
Aja, vi beställer in varsin drink och sätter oss på en av sofforna som inte var annat än iskalla. Inget fel på luftkonditioneringen. Det blev så kallt så att vi fick ställa oss upp och gå vidare = dansgolvet. Jag tyckte minsann att det var mycket killar på det här stället, VAR ÄR ALLA TJEJER??? skrek jag till Emma. Hon ryckte på axlarna och såg allmänt förvirrad ut. Jag tittade ut mot dansgolvet och ja.. nu såg jag det. GAYKLUBB! Helvete, Emma och jag har blivit unlurade på en gayklubb. Haha. Vi drack upp drinken snabbare än någonsin och nästan hoppade ut ur klubben där vakten stog. Han fick sig säkert ett underbart skratt.

Antal klubbar? 0 st.
Antal gayklubbar? 1 st.


Hm.... Förvirrad man som tydligen också hittat fel. Den här killen kom från Texas och med hade han sin flickvän. Haha.

Efter att vi kom ut tänkte vi bara på att vända hem, men sekunden efter att vi kom ut såg Emma sin kompis Frida (som också är ifrån Sverige).
Vi ska in på Marquee, häng på!!
Eh okej.. Jag såg kön som var många gånger längre än Laroys och bara suckade åt eländet. Frida och hennes kompis trängde sig fram och sa att det stod på någon himla lista.
ID PLEASE, sa de. Jag vet inte om de märkte det men jag skakade när jag skulle ge fram legget. Jag menar, det står ju typ 20 ÅR i min panna. Vakten tittade på en annan vakt som troligtvis var bossen av de alla, han nickade in oss utan att le.
OMG YES. Bästa klubben. Bästa öset. Wow. Vi drog väl hem någonstans runt 3-tiden. Denna gång i en taxi. Mina fötter var inget att skämta om längre..




Pust. När vi väl kom hem somnade vi bara snabbt. Annorlunda midsommar, men dock så bra.


Kommentarer
Postat av: Hanna

hahah, vilken kväll ni fick!

2008-06-27 @ 00:17:20
URL: http://tvelve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0