LÅNGA LÖRDAGEN

Max och Hlin som åker jorden runt började sin resa i NYC. Då jag var på Manhattan var det inget annat än självklart att jag skulle träffa dem. Vi bestämde att vi skulle mötas vid Rockefeller Center = stort misstag. Det är ingen plattan vi pratar om här inte, Rockefeller är inkluderar typ 6 stora byggnader plus stora cafeet plus miljoner turister. Jag hittade dem alltså INTE. Efter en jävla timmes letan ringer det på mobilen. Det var Max.
- Hej Elli vi är i Hilton Hotel. Vi har ljugit ihop en historia om att din nye festman (bättre på engelska: fiance) är inskriven på hotellet. Men vi vet inte vet ditt nya efternamn och måste därför låna telefonen och ringa dig. Vi ses utanför MOMA NU.
Haha har inte skrattat så mycket någonsin när jag gått själv.
Hittade tillslut de två och vi begav oss upp mot Central Park för att köpa oss lite mat.



Det blev en slapp dag i parken men visst var väl det underbart. Lite skumt att prata svenska igen, blir rätt konstiga översättningar. Hehe.
Efter detta begav jag mig tillbaka till Emma som hade jobbat hela dagen. Vi drog rätt snabbt vidare till IKEA som jag längtat efter i fyra månader nu.
Hittade ganska mycket kul där. Lampa, fina lakan, ett nytt täcke, små korgar till mitt rum och lite sånt. Det fanns en Swedish Foodmarket där också, lyckliga jag.





IKEA i Brooklyn öppnade förra veckan så det blev sång och dans för den som ville. Vilket stämning. Emma prestenterar skyltningen. Svenska köttbullar med potatismos!!



Aldrig har jag uppskattat de enorma IKEA-kassarna så mycket.



Mazarin! Det ser rätt trött ut här, men jag tog mig en bit och visst smakade den precis som hemma. Emma är glad. Swedish Foodmarket, lite smått och gott sådär. :)



Till mamma och pappa. Princess tårta hela vägen ut.



Inga fel med svensk mat. Det här köpte jag. Ganska mycket till familjen, men lite till mig själv och tråkiga stunder när man längtar hem :)



Kommentarer
Postat av: lillasyster

0j, vad brun och fin du är !

saknar dig enormt mycket

2008-06-30 @ 00:22:50
Postat av: lillasyster

0j, vad brun och fin du är !

saknar dig enormt mycket

2008-06-30 @ 00:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0