CHINATOWN

Idag har jag varit på Manhattan igen. Jag, Andrew, Chris och Cristina tog oss in runt 10:30 och givetvis ska en fet storm komma och göra strömavbrott så att tåget står stilla i 40 minuter. Jag höll seriöst på att smälta sönder där vi satt i den svettigaste vagnen ever. Vi trängdes med säkert 100 tjocka amerikaner i ett rum som inte var större än en lidingötåget-vagn. Klaostro.
När vi tillslut rullade in på Penn Station ÖSregnar det, så vi tog en taxi ner till China Town. Samma sekund som jag gick ut ur taxin trodde jag nästan att jag var i Kina. Allt stog på kinesiska t.o.m menyerna till restaurangerna... Härligt öppna mot turister och andra icke kineser :P



Cristina och Andrew i regnet.

Vi strosade omkring där i några timmar och både jag och Cristina hittade varsin väska. Efter ännu en FET regnskur åkte vi in mot Times Square och åt lunch på Hard Rock Cafe.





Jag... Mat.. Chris och Cristina.



Fotbollsmatchen sändes på en fet skärm. Här, Spanien mot Tyskland. Det var inget annat än crowded på gatan, rätt kul faktiskt.

Dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0