LONG BEACH ISLAND

Ja.. Jag har ju varit sämst på att skriva här. Släpade faktiskt med datorn hela vägen ner, men inte fan fanns det någon internetuppkoppling. Så det sög.
Det var kul att vara där. Men det blev mycket slötid för mig själv. Jag hann fixa alla låtar på itunes så att allt går i bokstavsordning, fixa naglar tre gånger, prova kläder, gå en tråkig promenad och andra saker som man aldrig gör. Men det var väl skönt att ta det lite lugnt. Är numera vad vid att det är kalabalik 24/7.
Skriver lite kort om vad vi gjorde hela veckan.

Måndag:
Var på akvarium i Philadelphia. Glömde kameran, så det blev inga foton därifrån. Fick dock ett litet fotoalbum av mormor så att jag inte skulle glömma bort alla fiskar som fanns................ Hm................ Men snällt iallafall :) På kvällen åt vi på en fiskresturang. GOTT. Har ju helt glömt bort hur fisk smakar. Mamma C gillade den också, GUYS, THIS IS THEE BEST FISH RESTAURANT EVER!! Haha, hela tiden utbrast hon i ett MMMMM!!! eller OMG!. Elle, u got to try this!! Det slutade med att jag hade provat allas rätter, nog för att jag hade nämnt att jag gillade fisk, men jag orkade inte ens hälften av mig. OH it's okey Elle, we will just wrap in and take it home! Doggiebag, YES. Inte......... Hela veckan nämnde de där jävla laxen som låg i kylen och bara väntade på att bli uppäten. En sen kväll smög jag mig upp och slängde den jäkeln i papperskorgen.

Tisdag:
Pappa E åkte hem sent på måndagkvällen för att jobba hemma i LS hela veckan. Jag, mom C , barnen och mormor bestämde oss för att åka till stranden. BÄSTA. Grym beach och stora vågor. De var så stora att jag inte ens vågade mig i, förresten så var vattnet RIKTIGT kallt också. Jag nöjde mig med att sola.
Kvällen kom och de bestämde sig för att åka hem. We are going to a "pasta night" at a restaurant, u are welcome to come but I understand if u just want to hang out by ur self. U still got ur salmon in the fridge, so u can have that for dinner if u want to! Ja.. Joo.. Skönt att vara själv ett tag tänkte jag. But wait! There is a surf competition going on tonight, ON THIS BEACH!! LETS STAY AND WATCH THEM. Eh.............. Ja.... ha.. Jag och C åkte iväg för att inhandla en pizza åt barnen som de kunde äta på stranden. Jag bara suckade åt allt. Hade sett framför mig en lång dusch, om inte ett bad, en god och lång middag med bara mig själv och en bra tidning och lite tv på det. Icke.
Men där satt vi, fortfarande i badkläder och blöta handdukar och det bara rullade in surfare från hela ön. OMG ELLE check their bodies! sa C. Jag bara nickade. Var längesen nog jag såg en snygg kille här i USA, men det här, det var liksom flockar av snygga killar. Varenda en.. Gorgeous. Alla tävlande var dock tvugna att ha på sig spedos, så vi skrattade högt åt allas vita lår. Ridiculous sa hon att de såg ut. När tävlingen började bestämde jag mig för en kille, och C för en annan. Den sista tävlingen gick ut på att man skulle springa en vända och sen ut i vattnet och simma en jävla bit och sen tillbaka för att springa till målet. Min kille låg i ledningen hela tiden, men tappade lite på slutet. Det blev så jämnt mellan han som ledde och min kille så att alla sprang ner mot vattnet för att se vem som vann hela loppet. Det hela var så amerikansk haha. Det slutade iallafall med att min kille vann och visst fan skriker C, OMG ELLE. UR BOY WON!! HE WON!! AHAHAHA OMG!! Och så lyfte hon upp min arm i luften som om jag hade vunnit en boxningsmatch! Haha.





Så det blev inte så dum kväll trots allt.

Onsdag:
Lite regn och inget planerat. Vid tvåtiden åkte vi till Fantasy Island, som var stängt. Hmpf. Det är som ett liten nöjesfält. Det blev iallafall lite spel för barnen. Sen gick vi till en affären och jag fick min egna LBI outfit. Hehehehe. S och jag avslutade med lite fiske på kvällskvisten.



Torsdag:
Stranden igen hela dagen. Sen åkte vi och spelade lite minigolf efter en god middag hemma. Jag ägde ju sönder, brukar annars vara sämst på detta. Moahaha.





Me'n my family. Ingen host dad dock..

Fredag:
Vi bestämde oss för att åka hem på fredagen istället för lördagen. Det blev stranden en stund och sedan vidare till en vattenpark.




Mormor blev sugen och ville prova mina solglasögon hehe.

Efter detta åkte vi hemåt. Ganska trötta. Hemma väntade E med sushi och ett glas vin :) NICE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0