AUSTRALIA = IN EUROPE?

Haha. Var då igår hos frisören eller hair dresser som de säger här. Det är inte första gången man har blivit pålurad saker, så igår tog jag till allt som behövdes för att inte hamna i någon jävla fälla. Det var första gången jag var på det här stället så jag gick in och sa

- Hello, I need a haircut.
- Yes okey. Youll have Carlos, he is one of our best hair dresser. He will style ur hair and you are gonna love it. It will cost u 100 dollars if u want to..
- Ehm.. If i want to? I just need a regular hair cut.. Just a trim..
- Ehe ehe ehe.. I mean.. It will cost u 100 dollars.
- Okey, I will just take the regular one. I dont need Carlos..
- Hm ok. But..
- Im not from here. I just want a normal haircut (ska det vara så jävla svårt att förstå). Im just visiting some friends and I dont understand what u are saying. Just give me a haircut please.
- Oh okey. U are not from here? Where are u from?
- Sweden..
- Sweden.. Interesting.. A regular haircut for u miss..

Pust. Så gick jag och satte mig i stolen som de tvättar håret i där en annan brud väntade.
- So I heard u are from Sweden.. That's cool. Are u just visiting friends here?
- Yes.. Just friends..
- Oh but u should study here miss!

- Mmm.. I want to take some classes in NYC.
- Yes, u should get a student visa when u go home so u can come back and study.... fashion?
- Hehe.. I will. I will be home in two weeks.

Men gud, vad höll jag på med. Jävla mytto jag är. Men hela historian om att jag är här och besöker några vänner i två veckor bara rullade på. Och jag kunde ju inte gärna avslöja mig och säga att jag ska vara här i 1 år och är aupair. Det skulle ju inte hålla.

- So have u been to Europe?
- No but i REEALLY want to go to Sweden.. Greece.. Australia.. Italy.. Yeh u know..
- Mmmm... (Fick anstränga mig för att inte garva sönder)
- Well Miss. Ur hair is ready for a hair cut. Ur hair dresser's name is Marissa.
- Thank you..

Och så gick jag vidare till en tredje tjej (en tredje historia?)..
- Well.. I heard u are from Sweden miss.
- True..
- Only visiting friends? Or family too?
- Hm.. No only famil.... um.. friends.. (puh..)
- Thats niice. How long was ur flight?
- (Vem fan frågar sånt??) Well.. It was 2 hours from Stockholm to Frankfurt, and then 9 hours to NYC.. (????)
- Ohh..
- Mmmm....

Det blev inte mycket mer konversation än så. Blev ganska nöjd med håret och tänkte att jag givetvis kommer tillbaka nästa gång jag vill klippa mig. Men sen slog det mig att jag bara är här på två veckors semester.. Haha suck. Vissa straffar gud med detsamma..
Mytton kräver bra minne må jag säga. Haha fan vad skumt allt blev.


Kommentarer
Postat av: Hanna

hahaha, ja men ibland är det ju bra drygt att dra au pair historian då alla har 1000 frågor. Men det verkar dom ha ändå ;) Bara säga att du kom tillbaka som au pair, så kan du gå dit igen :D

2008-07-29 @ 06:08:54
URL: http://lifebyhanna.blogspot.com
Postat av: Elli

Hahaha ja.. Ok :P Tack for tipset ;)

2008-07-29 @ 14:59:21
Postat av: Elvira

hahahaaa

2008-08-03 @ 19:55:47
Postat av: Bella

Hahahahaha fan va roligt! Special price for girl from Australia in Europe: 100 dollars! haha :P

2008-08-08 @ 11:50:02
URL: http://bellaisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0