LUCIA

Du det var inte så bra uppslutning av mig här inte. Har ännu en gång haft en otroligt hektisk vecka och helg.

Ihelgen var det Lucia. Dock inget Luciatåg för mig då jag jobbade på kvällen den lördag den 13e. Otroligt tråkigt.

På fredagen åkte jag iallafall in till Manhattan för att avklara endel julklappar vilket dessvärre inte gick vägen. Som vanligt hittade jag hundra saker som jag ville ha själv. Det återstår fortfaranade några frågetecken för vad det gäller klappar till Swedala.. Nåja. Det löser sig alltid.

Några kort på skyltfönster i nyc var efterfrågat. Tog till kameran och fick några bilder när jag gick mot Grand Central :)



Macy's ska alltid vara värst :)



Inne i Macy's och skyltfönster..



Lord & Taylor hade också fin julskyltning.



Rockefeller-granen :) Den gnistrade så fint så med alla tusentals ljuskulor som fanns.



Skridskorinken i Rockefeller. Julgranen ser ju så ynklig ut med alla stora byggnader runt om :)

På kvällen åkte jag hem till en svensk tjej som heter Malin. Det hela blev jävligt oväntat då jag aldrig träffat henne. Vi både känner dock Hanna och har pratat ett antal gånger över internet (ja, jag vet det låter sjukt). Hon hämtade iallafall upp mig vid stationen och sen åkte vi vidare till Hanna :). Där blev det film och prat. Alltid kul att träffa Hanna, det blir alltid 100 år innan vi ses.
På lördagen (luciamorgon) åkte jag och Malin till Manhattan igen. Vi hade stora planer för att gå till svenska kyrkan och smaka en pepperkaka eller två. Det var stängt pga luciatåg i annan kyrka, så det sög. Ingen pepparkaka och inget luciaglitter det här året. Vi tog oss till St. Patricks kyrka på 5e ave istället. Det var inte så mycket att hänga i granen, men några foton blev det.



Malin och skyltfönstret vid Saks & Co.





Utanför svenska kyrkan som ni givetvis förstår :) Skulle ju varit roligare med en pepparkaka eller lussebulle i handen.. Jag får helt enkelt baka egna här hemma. Julstök nästa helg blir det garanterat.



Heligt i St. Patricks church :) Trist att det sista vi gjorde var att svära innan steg in i denna pampiga kyrka..

Nu fick ni en ganska lång uppdatering. Ska försöka skriva en rad lite oftare denna vecka. Sista lektionen i skolan blir på torsdag, det längtar vi efter.





Kommentarer
Postat av: Elvira

Ja gillar rockfeller granen, så fin!

Mwah! puss och kram!

2008-12-15 @ 21:44:27
URL: http://elviramq.blogspot.com
Postat av: Anonym

Läget smulan?

2008-12-16 @ 06:39:52
Postat av: R

soetaste julgranen ever! / R

2008-12-16 @ 06:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0