VAD SKA VI GÖRA?

Jag TIna och Elvira hade planerat en skön dag på stranden. Jag gick upp 9 för att kunna vara hos Tina redan vid 10 och sen åkte till stranden. Men vid 10:30 verkade molnen dra ihop sig och vi blev genast osäkra på om stranden var den enda rätta. Men vad ska vi göra då? Vi kollade runt lite på internet och sen tänkte jag, men vafan vi kan ju dra in till New York ju. Och ja. efter en STRESSIG halvtimme satt vi på tåget påväg till NYC. Nice att man bor så nära ändå. Bara ta tåget in om man har en seg dag. Efter som att alla mina tre manhattankartor åkte hem med familjen till Sverige var jag tvungen att köpa en ny karta. Lyckades köpa den säkert dyraste kartan i hela new york. Bra grej.

Vi strosade runt lite, satte oss i Central Park för lite lunch och sen 5th avenue ner mot Penn.



Central Park. Vi alla var beredda på beachen och för en gångs skull hade jag redan smort in mig med solkräm hemma, så det var ingen risk att jag brände mig i new york iallafall :P



Tina och Elvira på trappan till New York Public Library. Nice!! Jag och Tina i Bryant Park.

Det blev en lugn och skön resa hem och vi var hemma vid 21.00. Trötta tjejer, trötta fötter, trötta allt. Jag tog en dusch och somnade redan vid 22.00.


Kommentarer
Postat av: Elvira

Elvira ? =)

miss u ellikaramelli

2008-08-28 @ 22:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0