TANDSTÄLLNING?

Ja min hostmum är då tandläkare och jag var där med barnen för två veckor sen. När vi alla var på plats kom det en annan tandläkare som sa att jag skulle följa med till hennes rum. Jag satte mig på en stol och tjejen började röra ihop en jävla smet. Sen sa hon take a deep breath Elle.. Well.. tänker jag. Sagt och gjort, ett stort jävla andetag tog jag sen öppnade hon min mun och tryckte upp något i käften på mig. Skön kräckreflex man har.. Och där satt jag med en fet klump av något som smakade bildäck. Efter två minuter droooog hon ut den. Synd att man inte kan spela in hur det lät, för fan va det sög till. Och så gjorde hon samma sak med underkäken. Ett jävla sug där med när hon drog bort den. Okey.. Thank u.. Sen fick jag gå iväg. Whata? Ska jag få tandställning tänkte jag?

Nej inget mer med det vet du. Jag fick inget veta.. Efter två dagar kom mamman hem med en röd förpackning och något som så ut som sprutor. This is for u Elle!! Look! This is ur teeth! Och så höll hon upp något som liknade tandskyddet jag använde när jag spelade amerikansk fotboll (fråga inte varför jag spelade det..), och där var också mina tänder avgjutna. "Sprutorna" var tydligen blekningsmedel. Man skulle spruta en smal smal (smal!!) rand av det i avgjutningsformen och sedan ha den på natten, givetvis både i överkäken och i underkäken. Men jaha, vita tänder vill ju alla ha och så tackade jag så hjärtligt.

Nu har jag iallafall provat det, och jag kan säga er att när jag vaknade klockan 03:12 inatt var jag inte så jävla sugen på att bleka tänderna längre. Fy fan, det ilade i hela munnen. Jag stog ut till 04:20 och sen gick jag upp och drog bort helvetet. Ville nästan slänga dem i papperskorgen så irriterad och sur jag var. Aldrig att jag använder dessa igen. Somnade ganska snabbt om men en konstig känsla i hela munnen.
När jag vaknade imorse och började äta frukost ilade det som faaaan igen. Ah. Sjukt obehagligt och jag bara rös över hela kroppen. Det blev inte mycket till frukost efter det. Sen kom mamman hem och jag sa att jag använt hennes grejer men att tänderna kändes ganska konstiga. I know, they are very sensitive, right? Oh yes very sensitive! Is it like this everytime Im using them? Or only the first time? Oh Elle, everytime u do it! Let me see them..! Och så visade jag mina tänder.. OMG ELLE! They are already so much more white, cant belive it!! Only 4 more times and u will have white and shiny teeth! Ehe... Men då måste jag ju använda dem igen, och jag som tänkte slänga hela skiten. Fyra sömnlösa nätter till tänkte jag. Well oh well..
Visste inte att det var pain att bleka tänderna. Vill man vara fin, får man lida pin, I guess..


Kommentarer
Postat av: Hanna

det är ju AS GRYMT elli!! fatta vad det kostar hemma. har en kompis hemm som gjorde de där, hon sa att det gjorde skit ont men att det var värt det. hon har världens finaste tänder, ingen lek! :P Jag vill också haaa!!

2008-08-25 @ 18:40:31
URL: http://lifebyhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0