SUG

Ja. Igår var det fan världens jäävla sugdag.

I förrgår sa mamma C att jag skulle få ledigt imorgon (tisdag) för att de skulle åka till Brooklyn. Ja men fan vad bra tänkte jag, då kan jag få allt överstökat.

Dagen började trots allt bra med att jag ställde klockan på 07:00, snoozade till 07:45 och sedan ringde Petra. Vi pratade om allt och inget i säkert 40 min sen sa jag att jag faktiskt måste ta tag i dagen, det fanns ju så mycket att göra. Jag tog mig runt på den nog värsta springrundan i mitt liv. Tog en snabbdusch och lite frukost. Sen hämtade jag upp Tina. Vi var båda glada över att klockan bara var 10:45 på morgonen. Vi började på banken, jag skulle fixa ett bankkonto. Tanten verkade oerhört trevlig men efter 40 minuter märkte vi att hon ovkså var otroligt seg. Trevlig med seg. När vi hade hängt i stolarna framför hennes skrivbord i 1 timme hade vi hunnit diskutera hela inredningen och vad vi skulle göra resten av vårat USA år. Tillslut var hon klar. Okey.. Here is ur book, internet book, codes, checks, papers, my card, bla bla bla.. and your ATM card (kontokort), Oh okey.. But my name is not on...? True, it will be mailed to your home address within one week. Thank u very much.. Va?? Jaha det sög ju, jag måste ju ha mitt jävla bankkort om jag ska fixa körkortet?? No im sorry dear, there is nothing I can do about it. By the way, I think this card will work honey.. ( Det stog typ temporärt kort = det gick FETT inte att använda på vägverket här, mer om det sen).

Efter det hade klockan blivit typ 12:30 så vi åkte till Foodtown för att inhandla några bitar sushi som vi sedan åt i bilen. Vi fortsatte mot Brookdale Collage där både jag och Tina ska plugga i höst. Det var meningen att vi skulle betala alla kurser och givetvis fungerar inte mitt kort, så det blev ingen betalning för mig inte. Suck. Så jag ska dra dit på fredag igen och försöka betala med andra medel.

Vid det här laget var båda ganska nervösa. Det nalkades körkortsteoriprov och vi fick båda reda på att vi skulle göra provet i måndags (en dag innan) så vi var inget annat än oförberädda. Vi kommer iallafall tillslut dit och skriver på en jävla massa papper. Sen blir det till att stå i kö. Tillslut var det min tur och ja visst fan ska det krångla med något. Ehm du har bara 5 bevis på att du är du, och vi behöver 6 bevis. Sry. Kom tillbaka när ditt bankkort har blivit hemskickat. WHATA? Skämtar dem med mig eller?? Jag kan inte tro det jag hör. 6 jävla bevis på att jag är jag?? Jag hade 4 kort från Sverige som det stog alla namn, födelsedatum och skit, men de räknades tydligen inte. Jag döör.
Så inte fan blev det ett körkort. Det blev inte ens ett jävla bankomatkort och inte heller fick jag betala mina kurser så att de är säkrade. SKIT PÅRE JÄVLA SKITDAG.

Jag kom hem och vilket jävla liv det blev när jag berättade min historia. Mamman blev skogstokig och ville skjuta någon sa hon. CAN'T BELIEVE THIS ELLE! NOW U KNOW WHAT KIND OF COUNTRY AMERICA IS. THIS IS INSANE. IM SRYY..

Ja. Det var det. U are now welcome to join my life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0