MAIR FAMILY

De kom och de åkte. Min kära familj. Inte förns känner jag för att skriva något här. Hade verkligen en så bra tid när de var här. Endel kvällar bara skrattade man ihjäl. gu vad lycklig man är egentligen..

Tänkte inte skriva så mycket utan lägga in lite bilder istället..



Första dagen efter att de kom var vi på stranden en hel dag. Det blev middag i pier village. Ännu en varm och skönt kväll :)



Amanda strosar runt. Pappa blev sugen på schushi...



Vi rörde oss ner mot Long Beach Island som nästan ligger så söder ut i New Jersey som du kan komma. Stället är precis som det låter med bästa stranden. Det är liksom som landstället som man åker till när man vill pusta ut en gång eller två. Vi bodde ungefär 1 sek från stranden, tyvärr hade vattnet lyckats bli så pass varmt att miljoner maneter nu simmade runt hela ön. Jag som inte gillar att gå i vattnet där man inte ser eller där det slingrar sjögräs och grejer runt benen höll mig ganska torr uppe på land. Men sen hyrde Nathalie och Erik bodyboards och då hoppade även jag in i det blå. :)



Stranda.. Givetvis är det bra med solfaktor, men jag tycker väl ändå att pappa överskrider lite på läpparna. Haha..



Jag och Amanda tyckte att det såg ut som om man var i himlen, och när man väl är där måste man ju ta ett kort..



Mamma och pappa..



Jag och Nathalie..





Efter en lång lång dag..



Jetskiiiii



Lite jetski innan vi åkte hem mot Little Silver igen :)



Många som var trötta hem liksom.. Haha..

Efter en visit i mina hemtrakter åkte vi upp till nyc. Bodde en natt i Queens för att sedan åka vidare till Newport. Typ det finaste stället. Det kändes som att man hade kommit till Gotland igen. Underbart.



Bron till Newport





Amanda hittade en liten hummerklo som hon älskade. Här visar den peacetecken..



Dear dear family



Fortfarande i Newport. I bakgrunden kan man se ett av de fantastiska mansion som är uppbyggda av snuskigt rika amerikaner under början av 1900-talet. De gavs sedan vidare till staten som i sin tur låtit göra dem till liknande museum.




På stranden. Vi hade tråkigt och Amanda ville fota. Popcorn on ze to ze mouz.



Fontän i Boston. Spring in, snabbt foto, spring ut.

Efter Boston i tre nätter åkte vi tillbaka till New Jersey där jag bor. Sista dagen var vi i Pier Village och vid samma strand där vi tidigare varit. På kvällen åt vi på sushistället Sawa igen.
Nu är vi här igen.. Där resan en gång började, sa pappa när vi satt och åt.

Blev ganska mycket bilder. Ska försöka att gå tillbaka till vardagen.. Inte så lätt varje gång. Snart kommer Petra. Längtar varje dag.

Hoppas att alla mår bra och tar hand om sig.



Kommentarer
Postat av: petra

haha känner inte igen ett enda plagg du har på dig.. lär ju ha en stor garderob nu = saker ja kan sno med mig hem =) miss you!!!

2008-08-28 @ 20:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0