NEW YORK, NEW YORK

Är tillslut hemkommen från en underbar men dock så stressig helg i New York. Hälsade på Emma, en vän som jag träffade på aupairskolan som vi alla var på. Hon bor i Brooklyn med sin familj.

Fredag:
Hann med klockan 16-tåget i sista (lovar att det var sista!) sekund från Little Silver in mot Penn Station på Manhattan. Lyssnade komiskt nog på Garden State soundtracket 2 gånger om (New Jersey=Garden State).
Efter drygt en timme med en läskig, drogad tant brevid mig rullade mitt tåg in. Meningen var nu att jag skulle träffa Emma men så blev det icke. Givetvis hade hennes mobil dött. Grattis. Sprang runt på Penn med stor väska, jacka och halsduk som fladrade runt mina armar, jag fick mig allt en härlig röd färg. Hoho.. Kändes som att jag frågade halva New York om delayed trains from Brooklyn, men ingen hade tid, lust eller ens någon aning om var tåget kan ha rullat in. HEPP.
Jag sjönk ner vid någon stor stople och började fundera om det verkligen var sant att jag skulle träffa Emma i New York eller om jag har hittat på hela grejen.... Skulle jag vända om och åka hem till Little Silver igen?? Nej.. Jag avbröts av att jag hörde Eleonora from Sweden i högtalarna. DET MÅSTE VARA JAG! Dags att lägga på ett kol! Raffsade ihop alla grejer och kubbade till informationsdisken, och ja, där var hon, Emma..

Efter att ha pratat i mun om vad som egentligen hade hänt, kom vi tillslut fram till att ett besök i Empire State nog skulle sitta som ett smeck. Det gjorde det!! New York bjöd på en underbar solnedgång , perfekt utsikt och varma vindar där vi stog 380 meter upp i luften. Rätt nöjd att jag tog mig upp trots allt, är som ni ju vet RÄTT höjdrädd.

Nåja, vi tog oss ner och vandrade vidare och åt ett skrovmål som kallas duga. Herre gud. Nu var vi trötta och åkte hem till Brooklyn.


Manhattan skyline, solnedgång över Hudson River och New Jersey,
Emma och jag uppe i Empire State.


Lördag kortfattat.
Gick ut genom porten, såg en bilkrasch. Gick till Prospect Park, åt lunch, gick hem. Tittade på top model och åt Marabouchoklad som Emma fått av sin farmor (tack tack tack..). Vi klädde oss och återvände till Manhattan för att träffa Jessica. Såg en man med en katt på huvudet (låter så konstigt som det såg ut).
Tog in på en china-/thai-/japan-/koreanrestaurang och ja, visst var jag tvungen.. det blev en sushi :)
Äta, dricka, betala, få fortunescookies (jaa!), läsa.. Kul, det stog BEEF på min lapp.
Vad ska man tro om det?

Satte oss efter många om och men på Starbucks i Union Square Park. I ren trötthet begav vi oss hemåt och utgången som vi en gång pratat om, las ner.


Bil krasch big time, rosa körsbärsträd, Emma & jag på restaurang.

Sontag.
Klockan ringde halv nio, eeeee lite väl tidigt att gå upp, affärerna öppnar ju inte förns 11.00. Somnar om och vaknar äääännu tröttare. Drömde någon wakoo dröm som gjorde mig sömnigare än sömnigast. Vi gick iallafall upp och inte förns klockan 12 var vi på plats efter att ha lämnat min stora väska och köpt biljett på Penn Station tillbaka till Little Silver.. Såklart att man ska vara sen när man har en tid att passa.
Nu hade vi 4½ timme på oss tills tåget skulle lämna stationen. Det blev en jävla massa spring och shiet vad svettig man blev. In och ut på H&M, Forever 21, GAP, Old Navy, matställe, Forever 21 (igen).
Heeelvete, tåget går om en halvtimme, vi la benen på ryggen och var snart tillbaka på Penn Station där mitt tåg väntade. Tryckte på Kent på ipoden och satte mig till rätta. Noterade ingen läskig människa den här gången, jag nickade till ett X antal gånger.


Empire State, Manhattan, Emma med lunch på Union Square trappan
och jag på Penn med min H&M påse


Pappa E hämtade mig från stationen i Little Silver och mitt äventyr från New York var denna gång över.

U2 - New York

Sleep tight.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0