FÅGELAFFÄREN

Har ju glömt att berätta om min kära host mum. Kan ju helt klart säga att de första dagarna var jag inget annat än rädd för henne. Kvinnan har en basröst som skulle få många killars röster att slakna.
Många gånger har hon svarat på högtalartelefonen och någon förvirrad röst frågar om detta är Mr W och inte Mrs!

Får ju inte glömma bort att berätta om min födelsedagsmiddag som vi firade under min andra vecka här i USA. Hela familjen W åkte till en japanskliknande resturang för att få våra magar mättade. Mycket gott, mycket gott. När vi ätit klart och var på väg till bilen såg äldsta pojken M en fågelaffär, och eftersom att han ÄLSKAR (!!) djur tyckte både mamma och pappa att det var en rolig ide om vi alla gick in i affären. NO TOUCHING GUYS sa mamman med sin scary röst innan någon ens tänkt tanken. Halvvägs in säger expediten snällt att affären tyvärr har stängt för dagen. NOO WAY utbrister mamman, SORRY M! Vi vänder om och dörren stängs till affären.. Nästan.. Mamma C öppnar dörren och rent ut sagt skriker till expediten och alla andra som befann sig i affären, THAT WAS TOO BAD, COUSE I WAS GOING TO BUY ALL THE BIRDS IN THIS STORE MAM!! Hon smäller igen dörren så att varenda fågel rycker till en andra gång och skrattar högt och nöjt. Ni kan ju tänka er hur jag såg ut efter detta. Tror inte ens att jag kunde få fram ett nervöst skratt, utan min mun var endast format till ett streck.

Nu, två månader senare har jag vant mig vid hennes impulisivitet och manliga röst. Kändes för övrigt jätte konstigt att skriva att jag faktiskt snart har varit borta från er alla i två månader. Herre gud, tiden går för snabbt.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig valborg! ♥

2008-04-30 @ 06:19:05
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Hanna

hahahahaha! kan du inte spela in hennes röst?

2008-04-30 @ 20:07:05
URL: http://tvelve.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0